2008. február 19., kedd

Vásárlásösztönzési alapok

A cikk célja, hogy röviden bemutasson néhány „best practise”-t, ami elősegítheti az oldalunkon böngésző potenciális vásárló megfelelő minőségű tájékoztatását, ezzel ösztönözve a vásárlásra.

Érdekes megfigyelés, hogy az oldalunkra tévedő potenciális vevők döntő többsége informálódni szeretne.

Vegyünk egy példát: Szeretnénk venni egy Panasonic FZ50EG-K típusú digitális fényképezőgépet. Nem tudunk róla túl sok mindent, így beírjuk a keresőnkbe. Nem nagy meglepetésünkre nem a gyártó honlapját, de nem is egy szakmai oldalt dob ki a Google, hanem egy ismert hazai Webshopot.

A példa talán rávilágít arra, hogy a vevőknek, milyen fontos, hogy a lehető legegyszerűbben, leghamarabb, és legpontosabban információkat kapjon egy termékről. Akik információt keresnek, azokat pedig ki kell szolgálnunk. Szerencsés tehát egy rövidebb leírás mellett egy szakmailag is információnak minősülő leírást szerkeszteni termékünk adatlapján.

A vevők másik nagy része, csak azt tudja, hogy szeretne egy digitális fényképezőgépet, de még nincs elköteleződve egyetlen márkával, típussal sem. Az ő igényeik kielégítésre a legjobb megoldás, ha tematikus termékkeresővel segítjük az eligazodást. Az ehhez hasonló termékkereső működtetésének alap követelménye, hogy lehetőleg minél több termék legyen a kínálatunkban. A tematikus termékkeresőn kívül a másik eszköz, amivel elősegíthetjük nem elkötelezett látogatóink vásárlását a termék összehasonlító funkció. Itt is természetesen alapkövetelmény a megfelelő termékszám az adott árukategóriában.

Szerencsés helyzetben van az értékesítő, ha a vásárlók komolyabban szemügyre veszik a termék adatlapját.
Ilyenkor az érdeklődök legtöbbször, eljátszanak a gondolattal: mi lenne, ha megvennék, milyen kiegészítők kaphatók a termék mellé, milyen hasonló termék lehet még amit már régóta szerettünk volna megvenni, stb.
Erre is szolgálhatunk megoldással. Érdemes a termék adatlapján úgynevezett kapcsolódó termékeket felsorolni. Olyasmiket, amikre gondolhat a vásárló, vagy éppen olyanokra, amik szorosan kapcsolódnak a megvásárlásra szánt termékhez, de épp elkerülte az érdeklődő figyelmét.
Példa legyen tehát, az előbb említett Panasonic FZ50EG-K típusú digitális fényképezőgép, melyet kiválasztottunk és komolyabban szemügyre vettünk. A termékről leírtak alapján úgy döntünk: Igen, erre van szükségünk. A digitális fényképezőgéphez, azonban minimum szükségünk van memória kártyára, akkumlátorra, és táskára. A jó kereskedő ezt pontosan tudja, és a termék adatlapjára a lehető legészrevehetőbb módon, ajánlja is a vásárlónak ezeket a lényeges kiegészítőket.

Nincsenek megjegyzések: