2008. március 1., szombat

SWOT analízis

Az előrelátó, körültekintő tervezéshez elengedhetetlen, hogy a vállalkozás vezetője felmérje az üzleti életben elérhető reális lehetőségeket, veszélyeket. Fontos tudnunk, és észrevennünk, hogy miben vagyunk jók, és mik azok a területek, ahol bizony van még mit tanulnunk.
A SWOT egy Angol betűszó (Strenghts - erősségek, Weaknesses- gyengeségek, Oppourtinities- lehetőségek, Threats - veszélyek), mely egy cégszintű „önértékelési módszer”. SWOT analízist, a cég életében több alkalommal elkészíthetjük, de az induláskor, a stratégia megírásakor mindenképp célszerű.

A módszer maga roppant egyszerű, mérleget állítunk magunk elé, úgy, hogy az előbb már említett 4 kérdésre kielégítő, és komplex válaszokat adunk. Nagyobb vállalkozások esetében célszerű a válaszadást csoportosan végezni.
Ekkor derül ki, hogy az erősségek milyen további lehetőségeket rejtenek magukban és milyen veszélyek elhárítását könnyítik meg. Jobban kirajzolódik, hogy a gyengeségek milyen veszélyekkel járnak, illetve milyen további lehetőségek kiaknázását akadályozzák...


Példa:

Nincsenek megjegyzések: